Expeditie Fiji - Reisverslag uit Nadi, Fiji van Sander en Lisette - WaarBenJij.nu Expeditie Fiji - Reisverslag uit Nadi, Fiji van Sander en Lisette - WaarBenJij.nu

Expeditie Fiji

Door: Sander & Lisette

Blijf op de hoogte en volg Sander en Lisette

02 Februari 2005 | Fiji, Nadi

Bula!
We zijn nu al 4 maanden "non stop" aan het reizen, hoogste tijd voor een kleine vakantie! Fiji klinkt wel als een bestemming waar we ons moeten kunnen vermaken.... 3 Uur vliegen van Auckland ligt Nadi, op het hoofdeiland van Fiji, van waaruit we de boot nemen richting ons eerste eilandje, Bounty Island! En ja hoor, precies zoals in de reclame, slechts 20 ha groot, middenin een fantastisch blauwe zee, spierwit strand rondom, bezaaid met ontelbare palmbomen, echt een stukje paradijs op aarde! Bij aankomst worden we hartelijk ontvangen door de zingende, in hawaii blousjes geklede personeel dat ons op het strand opwacht. Elk eiland heeft hier zijn eigen "budget" resort, waar alle gasten en bewoners van het eiland verblijven/werken. De resorts zijn eigenlijk kleine dorpjes met een aantal rieten hutjes en een restaurant/bar gedeelte. Overdag lekker snorkelen, zwemmen in de fantastisch warme blauwe zee of voor de afwisseling in de grotten, massages, waterskien, een dorpje bezoeken of helemaal niets doen en 's avonds is het tijd voor de Bula-dans! De bewoners van de eilandjes zijn bijzonder vriendelijk en muzikaal en zorgen voor een authentieke en familiaire sfeer. In totaal hebben we 4 verschillende eilanden (resorts) bezocht, die allen hun eigen identiteit hebben;
Bounty Island,
David's Place, Tavewa: klein en familiair, iedereen (ook gasten) kent elkaar en er is altijd wel een rede voor muziek, welkom, afscheid of zomaar!
Octopus Resort, Waya: mooiste resort met prachtige hutjes (bures) en een schitterend koraalrif direct aan het strand
Beachcomber Island: het kleinste eilandje, in 5 min loop je rond en het eiland voor jongeren (of jong van geest) met de meeste activiteiten

Het waren 10 heerlijke dagen, lekker bijgekleurd, gegeten en geluierd (Fiji Time), kortom we zijn weer vol energie en klaar om het zuideiland van New Zealand onveilig te maken...

See you soon mates!!

Heel vervelend allemaal.
    Enjoy!!!!

• 03 Februari 2005 - 08:38

Eric:

Kan er de lol niet van inzien.... maar ja als jullie dit leuk vinden, ga je gang dan maar!

• 03 Februari 2005 - 09:20

Taco En Alwine:

Wat een paradijs!!!!
    Bijna even mooi als Cathedral Cove, toch? BBQse bij Mount Cook, the Sounds, Punakaiki en alle andere mooie plekjes! We denken aan jullie!
    Liefs, Taco en Alwine (ja, vanuit een regenachtig Amsterdam, ja!)

• 03 Februari 2005 - 09:26

Jef:

En wij maar stressen hier.. Nee, bedankt hoor!

Iets anders: als jullie naar het zuideiland gaan, en je komt langs Murchison, ga dan even langs bij Nadia Jowsey. Ze woont even voorbij Murchison in een huis genaamd Old Man Mountain (een groot, geel houten huis). Een schat van een vrouw, beetje hippie-achtig. heb daar twee weken gelogeerd en gewerkt. Jullie zullen als koningen worden ontvangen, en ze kan heel erg lekker koken. gewoon evend e groeten doen van mij. Geniet maar verder, liefs, Jeffrey

• 03 Februari 2005 - 11:11

Elke:

Wow, dit is echt jaloersmakend, zeg!
    (zeker weten dat die foto's niet digitaal gemanipuleerd zijn?)
    kus, Elke

• 03 Februari 2005 - 14:51

Norah:

hmmm hmmm hmmm hmmm
    hey, maar ik mis wel het romantisch paar op de dansvloer? De heupjes niet los gelaten op de Bula?

• 04 Februari 2005 - 07:34

Sandra:

Jeetje, wat gaaf...
    Kus San
    P.s. zou ook iets voor mij kunnen zijn

• 07 Februari 2005 - 08:12

Marianne:

en ik maar denken dat het paradijs hier op bali is..... hahaha veeeeeel plezier,geniet en luister naar norah: los met die heupen!!!!

• 08 Februari 2005 - 09:34

DE DROMERS:

Hulde voor de ABN! Net terug uit Andorra, daar waar jij alleen kan skien en zuipen, ben dus ook toe aan zo'n vakantie op Fiji. De jaloerse groeten!

• 10 Februari 2005 - 12:25

Anouschka:

Nou inderdaad erg jaloersmakend allemaal... Hier blijft het maar herfst, kom maar gauw terug dan kan de lente beginnen!! Dikke kussen Ted, Anouschka en Ricky

• 11 Februari 2005 - 18:04

Kian:

Ola, hier in NL lekker winterweer! NOT! 't ziet er bij jullie aan de andere kant van de wereld een stuk beter uit. Sander, hoe zijn de golfen voor het boegieboarden.....? Geniet!

• 15 Maart 2005 - 15:46

Kitty:

Hallo Lisette,
    Je wil het niet geloven, ik heb nu pas naar je website gekeken.Ik heb je verhalen van A t/m Z gelezen, wat een leuke avonturen. Ik neem aan dat Lisette deze verhalen heeft geschreven. Het was als een boek die ik niet neer kon leggen....... Dus ♪ ♪ ♫ ♫. als je ooit een boek gaat schrijven, laat mij weten, ik ben je fan!!!! Nog veel avontuur plezier !!!